Novinky

24.12.2016

Přejeme všem sportovcům, budoucím sportovcům i pasivním sportovcům KRÁSNÝ NOVÝ ROK!

PF

 
 

28.3.2016

3FIT přeje všem sportovcům krásné Velikonoce!
rabbit
 

16.1.2016

Do našeho profi 3FIT teamu vítáme budoucí plaveckou olympioničku Kláru Spilkovou (zatím převlečenou za skvělou golfistku) 🙂

KLAraSpilkova_3FIT

 

19.11.2015

Plavete ve správné tréninkové zóně?

 

Většina sportovců se dokáže při tréninku orientovat dle své tepové frekvence, při plavání se ovšem musíme často spoléhat jen na vlastní pocity a hlídat si zaplavané časy.

Dnes si ukážeme, jak si stanovit tréninkové zóny v plavání:

Základem je znát osobní rekord na 200m kraul (maximálním úsilím). Polovina tohoto času bude základem pro výpočet zón (např. pro tréninkový motiv 10 x 100m kraul / interval 30″, přičemž osobní rekord plavce je 2 min 40 s.

1) Aerobní zóna 1: + 20 s. Cílový čas = 1:40

– nízká intenzita, úsilí odpovídá cca 50 – 70 % TFmax

– tato rychlost je vhodná při rozplavání, závěrečném vyplavání, po zátěži a v období regenerace

2) Aerobní zóna 2: + 12 s. Cílový čas = 1:32

– aerobní rozvoj, úsilí odpovídá cca 70 – 80 % TFmax

– tato rychlost je vhodná pro rozvoj aerobní kapacity; trénink v této zóně by měl tvořit většinu z tréninkové jednotky

3) Anaerobní práh: + 8 s. Cílový čas = 1:28

– anaerobní rozvoj, úsilí odpovídá cca 80 – 85 % TFmax

– udává maximální rychlost, kterou je plavec schopen udržet po delší dobu

– tato rychlost je vhodná pro simulaci závodního tempa (v případě vytrvalostních výkonů)

4) Anaerobní zóna: + 5 s. Cílový čas = 1:25

– anaerobní rozvoj, úsilí odpovídá cca 85 – 90 % TFmax

– tato rychlost je vhodná pro zvyšování hranice anaerobního prahu

 

15.9.2015

Novinky ze světa plavání

 

Ryan Lochte na MS v Kazani všem ukázal skulinku, díky které by mohlo padnout několik českých a světových rekordů!

V závěrečném kraulovém úseku polohového závodu předvedl po odrazu delfínové vlnění na zádech. Delfínové vlnění na zádech je přitom rychlejší, než na břiše, ovšem do této doby platilo, že na zádech se vlní znak a na břiše se vlní kraul a motýl.

FINA po dlouhém váhání rozhodla, že tento způsob byl porušením techniky kraulu v PZ, avšak medaile byla Ryanovi ponechána. Věříme, že rekordy individuálních disciplín ‚volný způsob‘, jejichž technika není definována, budou s pomocí tohoto vlnění brzy pokořeny!

Na video se podívejte zde (od 1:59).

 

 

13.6.2015

Věděli jste, že…

 

Běžci často trpí anémií z nedostatku železa. Nárazy chodidel o zem způsobují rozpad červených krvinek. Snížený hematokrit a nižší hladina železa je proto u běžců (a hlavně u žen) běžná záležitost, může jít však o vážnou věc.

Projevuje se únavou, snížením výkonnosti, výkyvy krevního tlaku, můžete mít mžitky před očima, apod. Při podezření na anémii doporučujeme návštěvu lékaře.

Železo je obsažené v mase, z rostlinné stravy ho najdeme v CHIA semínkách, máku, droždí, v sóji, hřibech, aj.

Vstřebatelnost železa se mnohonásobně zvyšuje při současném podání vitaminu C, naopak se snižuje při konzumaci čaje a kávy.

IMG_1362

 

2.5.2015

Mezinárodní plavecké závody

 

Členové 3FIT teamu se v hojném počtu zúčastnili mezinárodních plaveckých závodů. Celkem se nám podařilo získat 19 zlatých, 11 stříbrných a 8 bronzových medailí. Všem závodníkům gratulujeme!! Fotky ke shlédnutí na našich FB stránkách www.facebook.com/3fit.cz

IMG_1540

 

21.4.2015

Focení členů 3FIT teamu

 

Dnes proběhlo na lekcích skupinového plavání focení, dorazila nám i fotografka s podvodním fotoaparátem. Focení probíhalo za plného zatížení v tréninku, na výsledek se můžete podívat na našich FB stránkách www.facebook.com/3fit.cz

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

16.4.2015

Věděli jste, že…

 

Dle definice se za plavce můžete považovat, když překonáte souvislým plaváním 200 m bez zjevných známek vyčerpání.

Jak jste na tom Vy? Považujete se za plavce?

DSC_0212

 

 

28.3.2015

Sportisimo 1/2maraton

 

Trenérky Nikola se Sabinou se zúčastnily náročného 1/2maratonu. Spolu s nimi se na start postavilo i několik členů 3FIT teamu. Všem účastníkům gratulujeme ke skvělým výsledkům!

IMG_0770

 

7.3.2015

Aquathlon České Budějovice

 

Členové 3FIT teamu se 7.3.2015 zúčastnili závodů v aquathlonu v Českých Budějovicích. Gratulujeme Sabině a Nikole ke skvělému šestému a sedmnáctému místu! 🙂

 

[/vc_column_text] [/vc_column] [/vc_row]